Instaforex
Instaforex

GBP/JPY



Ini pula adalah chart tf4H..lebih jelas dan banyak info yg boleh kita dapatkan...Saya melihat price ini betul-betul berada pada level/area strong resistance.Kita lihat di sebelah kiri chart yg saya tandakan(history) area ini acting sebagai very good resistant di situ failed untuk break price ini drop dekat 1000 pip dan 600 pip(sila rujuk/lihat pada bulatan kuning tsb).

Bagi saya ini adalah kunci nya trend dan halatuju bagi pair ini...sekiranya price berjaya break this strong resistant/level i think should be no problem this price hit yg saya tandakan area/level kat atas tuh ...

tetapi sekiaranya price gagal/break this level we will see this price buat retracemet ke area 174.13, dan 173.49. Tetapi sekiranya price boleh mengalahkan strong resistant ini kita akan melihat pergerakkan yang signifikan hari ini.

Apa yang saya boleh lihat medium term dan masih daily bullish bagi pair ini dan saya juga tidak menolak akan adanya minor retracement ke area yg saya sebutkan di atas sebelum continue up..

bagi saya yg akan saya fokus dan tumpukan ialah TL(kuning) tsb kerana ini adalah key point atau master key bagi halatuju market bagi pair ini..!!!
Instaforex

Willcare Forex

FOREX ANALYSIS, FORECAST & SIGNAL