Instaforex
Instaforex

GBP/JPY next week


Sekali lagi saya ingin mengucapkan tahniah kepada mereka-mereka yang profit jumaat lepas. Pada Seminar saya minggu lepas, saya ada mengingatkan student saya bahawa akan terjadinya price drop bagi GJ dan EU. Di mana waktu itu kita boleh membuat short on rallies bagi pair GJ dan EU ini.2000 pip bagi pair Gj yang saya katakan itu akhirnya menjadi kenyataan.

Ok back to trading..... melihat dari chart tf1H ini dengan jelas kita melihat satu rallies yang panjang. Price drop dari area 159.90(high) ke low 138.99(2091 pip)...dan dari point ini dengan jelas kita melihat price ini telah membuat retracement 50% dari bearish rallies tersebut ke area 150.46. Ada yang bertanya kepada saya apakah bearish ini telah berakhir dan akan terjadinya reversal. Bagi saya belum tentu kerana melihat dari weekly chart dan monthly chart masih berkeadaan very bearish.

Cuba lihat chart yg saya attach ini. Area biru tersebut saya tandakan sebagai area strong area. Price ini telah naik lebih 1000 pip Tanpa retracement dari low 138.99 ke high 150.46. Saya mengaris satu trendline di situ ...bagi saya sekiranya price gagal break strong area tersebut(biru)..dan price break TL(hijau) dan Berjaya closed below red line...Saya percaya kita akan melihat price ini drop ke area .......145.02/143.60......drop 600-700 pip. Dan sekiranya price ini Berjaya test low balik kita akan melihat 135.71, 134.00 dan 131.54.

Walaubagaimanapun saya kena melihat confirmation pada daily dan weekly candle esok ............!!!!!






Instaforex

Willcare Forex

FOREX ANALYSIS, FORECAST & SIGNAL