Instaforex
Instaforex

GBP/JPN update



Inilah gambaran sebenar pada tf1H chart ini. Sebenarnya saya melihat apakah yang saya tandakan tersebut adalah valid head and shoulder pattern. Trendline(red) main TL ialah neckline.Melihat pada situasi ini price telah memecahkan bearish flag pada tf1H ini dan kini price berada betul-betul dalam descending triangle.
Apa-apapun saya masih menunggu confirmation sebelum membuat apa-apa keputusan..kerana saya percaya break descending triangle tersebut ke bawah menandakan bearish continuation dan mungkin juga valid pada H&S ini yang membolehkan kita test low balik dan 171.50.

171.50 adalah level/area sekiranya valid pada H&S ini dan juga saya kira berdasarkan pattern bearish flag tersebut.

Apa-apapun seperti yg saya katakan saya perlu melihat break pada lower descending triangle.
Break upper/neckline(major lower TL-red) so its mean this pattern its not valid.

so apa yg saya akan lakukan sekarang stay out untill im seen clear direction or signal..

good luck semoga dapat sedikit memberi gambaran..

willcareforex-senangnyaforex.com
Instaforex

Willcare Forex

FOREX ANALYSIS, FORECAST & SIGNAL