Instaforex
Instaforex

GJ update

Selamat pagi semua semoga hari ini memberi pip yang banyak buat anda semua.

Ok mari kita perhatikan chart tf15 dan tf1H yang saya attach di sini. Saya percaya anda semua sudah kenal benar dengan pattern ini(bearish flag). Kerana diawal penulisan saya di blog ini saya telah mendedahkan anda dengan macam-macam pattern, di harap kehadiran blog saya yang cute ini boleh menambahkan ilmu trading anda.

Melalui blog ini saya telah menerangkan dan memperkenalkan kepada anda tentang pattern,

- Bullish/Bearish Flag

- Bullish/Bearish Pennant

- Bullish rising wedge pattern

- Bearish falling wedge pattern

- Bullish/Bearish divergence

- Double (top/bottom)triple( top/ bottom)

- Head and shoulder

- Harmonic garley, butterfly

Perlunya tahu concept dan pattern di atas sangat penting sekali sekiranya anda ingin menjadi seorang trader yang Berjaya dan ingin menjadikan forex ini sebagai suatu kerjaya.

Ok back to trading..

Chart tf15 dan tf1H (bearish flag).

Tf15 dan tf1H ini ialah bearish flag dalam mode bearish setelah price drop dari level area high 197.41 ke low semalam 195.59. Sekarang price berada pada upper TL ..break upper TL pada tf15 ini saya percaya akan terjadinya pertukaran mode bearish ke bullish(reversal). Break lower trendline pada tf15 ini akan terjadinya bearish continuation.

Cuba lihat tf4H ..

Bullish flag- dalam keadaan bullish mode..break upper trendline di atas akan membawa price ini ke area lebih tinggi 198/199 dan 200 area.maksudnya di sini akan terjadinya bullish continuation. Break lower trendline bawah pada bullish flag ini akan menyebabkan reversal ke area 194/193 dan 192. Melihat pagi ini low ialah pada 195.59 gagal break lower trendline saya lihat ..please lihat chart tf4H ...so saya percaya break upper bearish flag pada tf15 dan tf1H akan membawa price ini heading balik test high pada 197.41 upper TL atas.

Jadi kunci di sini saya lihat ialah pada bearish flag pada tf15 dan tf1H ...break upper trendline akan menentukan corak medium term pada chart ini.

Cuba kita lihat chart tf1H(bawah) secara keseluruhan.

Saya percaya anda dapat melihat dengan jelas keadaan dan gambaran sebenar market ini. Kelihatan bullish flag pada chart tf1H ini. Price ranging di antara kedua trendline tsb. Bullish flag ini terjadi dalam mode bullish dari area low 184.46 dan uptrend ke high 197.41. Pecahnya upper trendline pada tf1H ini akan terjadinya bullish continuation dan saya percaya price akan heading ke level lebih tinggi 198/199 dan 200 area. Break lower trendline pada bullish flag ini akan membawa price ini reversal ke area 194/193 dan 191.

So overall yang boleh saya katakan di sini bagi pair ini hari ini adalah bullish apalagi dengan tersebarnya berita fundamental bahawa....

SAN FRANCISCO (MarketWatch) -- President Bush is scheduled to give a nationally televised address on the financial crisis Wednesday night, the White House announced. Treasury Secretary Henry Paulson also has agreed to accept limits on pay packages for executives whose firms benefit from a proposed $700 billion bailout of the financial industry, the Associated Press reported.

Mungkin boleh melonjakkan price ini ke atas....!!!sama-sama kita tunggu kehadiranya..!!

Jadi kunci dan direction bagi pair ini terletak pada bullish flag ini. Jadi kerana itu lah trader-trader yang otai dan mahir pasal forex ini menunggu saat yang paling penting ini. So saya berharap anda tidak terlepas dan menjadi sebahagian mereka-mereka yang mendapat keberuntungan dari ilmu forex yang kita miliki ini.

Sekali lagi banyakkan pemahaman dan pemerhatian dan sebelum anda gatal menekan mouse anda itu ingatlah satu hal ...’Plan ur Trade and Trade ur Plan’ Kunci bagi segala kajayaan dalam meraih pip.!!

Sekali lagi perhatikan chart tf15 dan tf1H anda....!!!!!!!!kunci bagi direction pada pair ini..!!!!

willcareforex-senangnyaforex.com
ps..maaf tidak dapat menghantar analisa EU kerana terpaksa keluar dan seattle beberapa urusan ..!!ada masa saya akan updatekan sekali dengan GU dan UJ ..!!

Instaforex

Willcare Forex

FOREX ANALYSIS, FORECAST & SIGNAL