Instaforex
Instaforex

Analisis GBP/USD


tf1H chart..(atas)
price telah berjaya memecahkan upper TL. Begitu juga pada RSI(14) telah break upper TL RSI tsb. TL di atas tsb akan acting sebagai support dan sekiranya TL ini pecah i think kita akan melihat price ini akan membuat minor retracement ke area/price 1.8274/05. Ataupun saya akan stanby dekat dengan area/level(TL putih) pada RSI untuk bounce balik ke atas.(lihat arrow).Sebelum meneruskan mencuba balik continue up. Overall saya masih melihat bullish pada chart tf1H ini.

tf4H chart..


Saya melihat ada tanda dan kehadiran bearish divergence pada tf4H ini yg belum playout. Sekiranya price masuk balik ke upper TL di atas tf4H ini dan price gagal melepasi RSI(14)..sila lihat RSI). Saya percaya bearish divergence ini akan play out dan akan membawa price ini untuk minor retracemet ke area 1.8206/8151..and then continue up balik..!pada tf 4H chart ini juga saya melihat price berada di atas 200 ema dan closed di atas. Sekiranya 200 moving average ini boleh hold sebagai good support di situ kita akan melihat move yg tinggi pada next week.!!Overall pair ini masih bullish..!!

tf Daily chart.

melihat pada big tf/ picture yg lebih besar saya melihat price ini telah berjaya menembusi daily trendline. Price berada di atas 33 sma dan dekat area itu juga terdapat 50 ema(1.8494). Price ini betul berada pada rising wedge pattern (TL merah). Next resistant ialah pada 1.8792. Overall melihat pada tf daily ini juga bullish..RSI telah melepasi level 50 dan menuju ke level 70.

weekly chart.



weekly chart ini lagi menarik..price telah berjaya retrace ke 5 sma daily. last 2 candle bullish.This candle also bullish. Saya melihat dengan jelas retracemet akan berlaku pada weekly chart GU ini. Price saya lihat heading menuju ke 38% fibo atau 1.8479 dan seterusnya 50% fibo 1.8798.

so kesimpulanya di sini saya melihat ketiga-tiga pair GBP/JPY EUR/USD, GBP/USD mempunyai potential untuk membuat retracement sebelum masing-masing meneruskan continue down balik Kerana perlu diingat bahawa major trending(monthly) bagi pair2 ini adalah bearish..!!Apa yg kita lihat sekarang ini hanyalah retracement saja.

Willcare Forex - Senangnyaforex.com
Instaforex

Willcare Forex

FOREX ANALYSIS, FORECAST & SIGNAL