Instaforex
Instaforex

EU view



Ini pula analisis saya bagi student saya yang meminati pair ini..ramai juga yg send email untuk analis EU..so start from now i will focus too this pair ok..!!

TF4H and Daily chart 4U

Ok berbeza dengan GJ..EU kira bernasib baik.Cuba lihat tf4H. Price closed dan break pula di atas Trendline(hijau)tsb. So saya percaya kalau price turun trendline tsb akan acting pula sebagai good support.Lihat 2 kali disebelah kiri chart tf4H trendline ini begitu susah untuk lepas...tak lepas je drob lebih 300 pip. Kali ini price ini berjaya menembusi Trendline yg strong ini untuk sekian kalinya setelah sebulan lamanya.
Lihat pada Rsi juga break..dan saya juga percaya Trendline pada RSI juga akan acting sebagai good support di situ.

Cuba kita lihat pada picture yg lebih besar daily chart..
Price/candle ini berada pada laluan dan landasan/range yang sungguh selesa sekali.Terlalu banyak space/ruang untuk price ini bergerak ke atas. Pair ini telah berjaya membentuk new trendline/landasan baru untuk dirinya di situ.

so overall pada EU ini saya melihat possible atau kemungkinan yang besar untuk price ini membuat retracement next week.Tanpa adanya halangan cuma yang menghalang kemungkinan ialah dari segi FA tetapi tidak dari segi TA.

cuba perhatikan last kedua candle tersebut bullish ini adalah sign/or candle for retracement..anda boleh rujuk pada link yg saya sertakan sebelumnya..!!!

wc
Instaforex

Willcare Forex

FOREX ANALYSIS, FORECAST & SIGNAL