Instaforex
Instaforex

GJ Next Week

Tahniah bagi anda yang telah mengakhiri sepanjang minggu ini dengan pip-pip yang menghijau. Bagi yang kurang bernasib baik jangan pernah putus asa..Ingat satu perkara bahawa
"if you cannot afford to lose, you cannot afford to win. Losing is a not a must but it is the natural in any trading market".

D
ulunya saya juga tidak terlepas dari kekalahan cuma cara kita menerima kekalahan dan belajar dari kekalahan itulah yg paling penting.Itulah harapan dan impian saya semoga kehadiran blog saya ini boleh menjadi rujukan, sumber ilmu dan panduan bagi anda. Diharap melalui blog ini juga boleh mendewasakan dan mematangkan skill trading anda!!

Ok back to trading..

GJ4H chart and daily chart 4 U..





Kalau melihat pada chart tf4H ini(atas). Selepas truely breakout pada bullish flag(pecah). Price telah drop ke low 193.13. Daripada post saya sebelum ini saya katakan mungkin...dan mungkin boleh ke 192.12 dari last bullish move from 186.83-197.41 hanya sekiranya price berjaya memecahkan trendline kuning tersebut. Kerana saya melihat TL(kuning) tersebut adalah strong support yg tidak boleh kita nafikan. Saya sendiri mempunyai long post dari area 193.37( Stop Lose pada BE) yg saya masih simpan till this weekend. Kerana saya masih melihat pada chart tf4H ini possibility untuk continuation(bull) trend itu masih ada. Saya melihat price kini masih berada diarea/level bullish trend. Price bounce dari TL(kuning) tersebut dan telah retrace lebih 61.8% ke high 195.68 dan market closed semalam pada 195.50. Jangan kita lupa bahawa strong resistant ialah pada 195.63/64(kotak merah) tersebut. Sekiranya area ini boleh holds sebagai good resistant kita mungkin akan melihat price membuat minor retrace sebelum meneruskan trend up. Dan sekiranya this weekend area/level tersebut senang-senang saja taken out kita bakal menyaksikan move pergerakkan yang signifikan mungkin meneruskan trend untuk test last high pada 197.41. Sekiranya ini boleh break ...i think we will see area 199 and above and offcourse sekiranya faktor fundamnetal membantu dengan keputusan kongres US dalam menyelesaikan masalah krisis kewangan terburuk berjaya dilakukan dengan suntikan $700 billion ...akan membantu melonjakkan price ini.

Kalau melihat pada daily chart apa yg saya boleh ceritakan di sini ialah saya melihat terakhir kalinya indikator QQE 5 ini crossing ke bawah 50 level ialah pada 6hb august...dan kini kita melihat pada daily chart ini QQE 5 ini telah crossing up balik level 50. Price ini masih berada di atas middle. Ini adalah satu isyarat bahawa bullish masih control situation..di sini saya juga melihat possible juga candle daily itu closed sebagai morning star atau pin bar. Sekiranya candle boleh close pada pattern ini possibility bullish continuation. Lihat tanda yg saya (mark) dengan merah tsb ...candle closed as morning star or even long legged doji sudah cukup melonjakkan ratus pip ke atas. Next week saya ingin melihat open and cloed daily candle kerana melaluinya kita mendapat banyak info.

Apa-apapun jangan peningkan kepala kerana saya memegang concept bahawa "I Love Trend and its mean Trend is my friend" kemana saja trend ini pergi saya akan ikut dan tidak akan lawan....senang saja semudah A.B.C

willcareforex-senangnyaforex.com
Instaforex

Willcare Forex

FOREX ANALYSIS, FORECAST & SIGNAL