Instaforex
Instaforex

update sikit..




Salah satu Concept yang perlu anda tahu dan wajib anda tahu ..sebagai seorang trader.

Ada ramai yg mengatakan sekarang bahawa istilah buy from bottom dan short from the top sudah tidak boleh digunakan lagi kerana keadaan market yang volatile.

Begini saya lebih suka merujuk keadaan di atas ialah buy di support atau short pada resistant. Ini concept yg betul..

cuba kita lihat keadaan di atas Double Top...price berada pada major bearish TL ini di mana kita pernah menyaksikan price drop dari area ini berdasarkan history pada chart tf4H ini. Saya percaya ramai yg long lagi dari area tsb..Area atau level strong resistance ini...Kalau price sudah mendekat pada resistance (strong) sebagai seorang trader yg baik kita perlulah mengambil action untuk short apalagi price ini telah naik lebih 600 pip tanpa retracement. jadi kalau mengikut concept nya area ini adalah area very nice short entry atau level. bukan untuk long kalau saya long saya akan pastikan di atas pada area/level strong support pada tf4H ini. Di sini letaknya kebolehan anda dalam memastikan di mana letaknya pula strong support pada tf4H ini. Kerana sekiranya dengan mudahnya strong support ini pecah atau break saya percaya dari bull semalam price ini naik akan membolehkan price ini retrace dari last price ini bull.

Di sini juga letaknya pengetahuan anda dalam memastikan di mana price itu boleh retrace sekiranya break pada strong support.. Anda boleh tarik dari area low bawah ke last high selama dan target untuk 38.2 dan 50% fibo.

Macam last jumaat lepas saya ada menghantar satu post saya mengatakan di situ telah truely breakout dan sekiranya strong resistance pada tf4H boleh bertahan sebagai strong resistance price akan meneruskan bearish trendnya ..tetapi strong resistance tersebut tidak bertahan dan menjadi good resistance ini bermakna dia akan membuat retracement dari last high 147.86 ke low 137.65 ke 50% fibo dan 61.8% fibo.

ini sebenarnya concept yg basic yg perlu anda ketahui jika anda ingin menjadi good trader pemahaman mengenai concept yg ramai sangat tidak faham..
Instaforex

Willcare Forex

FOREX ANALYSIS, FORECAST & SIGNAL