Instaforex
Instaforex

Di Mana GJ





Agak lama juga baru post di blog ini kerana fokus saya more kepada private forum.Ok mari kita beranalisa sekejap dan kita sama-sama belajar.

Cuba perhatikan chart pada tf4H ini.

Kita akan melihat bahawa jelas price ini ranging di antara 146 dan 140. Agak besar juga range diantara kedua TL ini.Main TL support dan resistance di sini ialah yg saya tandakan hijau dan merah tersebut mewakili upper TL dan lower TL tsb. Didalamnya saya tandakan garisan hijau dan merah (putus-putus) kerana saya melihat dan mark tempat/level ini sebagai minor S/R.

Price ini kalau saya lihat di sini rallies bearish drop dari level 157.52 ke new low 138.84(1868 pip juga). Dan sekarang price terperangkap dalam ranging dimana price ini break pada upper TL(hijau) di atas akan membawa price ini retrace ke area 148.18(50 ema dan 50% fibo) dan mungkin juga ke area 150.38(61.8% fibo atau atas 50 sma). Sila rujuk pada chart yg saya lampirkan.

manakala break pada lower TL(red) bawah akan membawa price ini meneruskan bearish trendnya ke area test low balik 138.84 seterusnya 136.77, 135.69 dan juga 134.13

Oleh itu bagi saya chart tf4H ini penting dan akan menentukan halatuju trend bagi pair ini.

Yang ingin saya katakan di sini major trend bagi pair ini weekly dan monthly masih bearish tetapi saya juga tidak menolak akan terjadinya retracement sebelum meneruskan bearish trend. Jadi kunci di sini ialah pada chart tf4H ini.

hati-hati di area ini kerana price atau market boleh mempermainkan anda.

Good Luck and happy trading ..

ps. Yang berminat untuk Seminar/Kursus Live Market khamis ini jangan lepaskan peluang ..!!


Instaforex

Willcare Forex

FOREX ANALYSIS, FORECAST & SIGNAL