Instaforex
Instaforex

Sebelum Dan Selepas







Cuba lihat di atas adalah chart sebelum dan selepas pada daily ini. Chart atas adalah chart yang telah saya post sebelumnya pada petang semalam. Kalau anda tanya kepada saya kemana price ini akan pergi. Direction bagi pair ini seterusnya secara overall ialah downtrend atau bearish continuation. Anda boleh rujuk dan lihat semula pada post2 semalam. Telah saya jelaskan 2 kali direction bagi pair ini. Kita akan ada lagi 2000-2500 pip to go. So banyakkan bersabar dan jangan to rush. Yang penting kita tahu direction dan jangan lawan trend. Trade what we seen and not becoz what we think..!!

Ingat minda itu adalah musuh trader yang paling utama. Jadi kalau anda ingin berjaya di FOREX. Anda kena kalahkan dan lawan minda dan emosi anda sendiri.

Cara nak trade dalam situasi macam ini ialah short on rallies. Ini pun ramai yg tidak tahu maksud sebenar short on rallies. Student saya dah tahu lah ..kan....kan!!

Bukan bermakna dia nak turun 2000-3000 pip tuh sekali jalan saja dalam time frame 1, 5 , 15 , 1...so need a retracement juga . So bila after retracement itulah kita mengambil peluang dan entry pada point-point yg betul.

Pemahaman dan concept amat penting serta teknik yang betul . Di sini bukan indikator tetapi pemahaman concept itulah yg perlu anda kuasai dan fahamkan sebaik-baiknya.

Good Luck semoga blog ini akan sentiasa memberikan pip-pip hijau buat anda..!!

wc...

note: kepada ex-student saya anda masih saya alu-alukan menyertai sistem efs v2. jangan ketinggalan meraih pip bersama-sama saya..!!
Instaforex

Willcare Forex

FOREX ANALYSIS, FORECAST & SIGNAL