Instaforex
Instaforex

my view


update 10.25 am date 02/06/09

Ini apa yang saya lihat pada weekly timeframe..!

Biar saya imbau kepada saudara history bagi pair GBP/JPY ini.

-fakta price bullish may to end julai.
-fakta price retracement pada bulan august.
-fakta juga retrace dari bullish tersebut pada sept- dec ini ada boleh rujuk pada fakta tahun-tahun lepas.
-jangan anda lupa history candle ini pada tf weekly seperti yg saya tandakan..perhatikan betul2.

price ini telah naik dari 143 melebihi 1600 pip sehingga high semalam 159.18 (kurang sedikit dari TP saya...tetapi saya telah short ...!
Berdasarkan kehadiran pattern butterfly pada daily chart menurut saya paling jauh price ini boleh pergi sebelum retracement ialah pada 161.05 ( saya juga memasang sell limit) pada area ini sekiranya price up sampai ke situ .

Apa yang boleh saya katakan saya telah short dari level price 159.12 dan pada masa yang sama meletakkan sell limit pada area 159.23, 161.05 dan 162.50 di mana saya menjangkakan akan terjadinya pullback ke level 151/149 sebelum price meneruskan rally ke monthly retracement 167 dan 177 .

note: pada weekly timeframe price telah test Trendline atau resistant pada tf weekly..break this level next week atau middle of this month kita akan jumpa 167 dan 177. Cuma bagi pendapat saya price ini perlu good retracement sebelum move lebih tinggi.

Instaforex

Willcare Forex

FOREX ANALYSIS, FORECAST & SIGNAL