Instaforex
Instaforex

GJ update


10:09 pm date 01/06/2009

Ini yang saya lihat pada pair GJ ini. Seperti mana saya katakan dari awal january bahawa price ini dalam perjalanan untuk monthly retracement ke 50 dan 61.8% fibo atau 167.32/178.77 . Melihat dari chart pada tf daily ini saya melihat price telah naik dari 143.02 dan telah hampir 1400 pip lebih hingga melepasi 38.2% fibo pada monthly iaitu sekitar 155.87. Selalu area dan level pada 38.2% fibo pada tf4 dan daily selalu terjadinya bounce sebelum meneruskan ke level 50% atau 61.8% retracement. Jumaat lepas kita melihat terjadinya pullback sedikit hingga 200 pip sebelum price meneruskan bullish. Persoalannya sekarang 50% fibo ialah pada 167.32 mampukan price ini meneruskan perjalanan ke situ without a good retracement. Dari apa yang saya lihat dari chart saya....melihat pada daily timeframe. Saya melihat dengan jelas possibility price ini meneruskan heading ke upper TL(green) atau 161.8% fibo 159.28. Saya percaya akan terjadinya pullback ke area 151 sebelum price meneruskan rally untuk monthly retracement ke 167 dan 178. Saya masih berpendapat price akan bullish hingga akhir bulan julai di mana bulan august akan terjadinya retracement dari pada bullish ini. Kerana price telah naik dari 118.80 tanpa retracement dan perlu di fikirkan juga. Oleh itu saya menjangkakan ini akan terjadi dalam bulan august.



Instaforex

Willcare Forex

FOREX ANALYSIS, FORECAST & SIGNAL