Instaforex
Instaforex

Cuba fikirkan ?

This is my view and target for long term(swing).Saya percaya ketiga-tiga pair GBP/JPY, GBB/USD dan USD/JPY ingin membuat retracement..Lets do a simple math about this Pair.


kita semua tahu concept mudah bahawa : -

GJ=GU X UJ

cuba lihat chart GBP/USD saya menjangkakan price ini akan pergi ke 50% fibo atau 1.6848. Kalau kita perhatikan bahwa price ini telah drop lebih 6000 pip tahun lepas tanpa retracement. Dan saya melihat peluang yang besar bagi price (pair) ini membuat retracement. So my next target(term) untuk pair ini adalah 1.6848. Saya menjangkakan kita akan melihat price ini sampai ke 1.6848 sekitar bulan jun or julai this year.




USD/JPY- Bagi pair ini pula saya juga masih melihat pair ini test balik 50% fibo atau 105.65. Anda boleh rujuk pada chart di bawah ..





so ini yang menariknya ...


GJ= GU X UJ

GJ= 1.6848 X 105.65

GJ= 177.99

cuba kita lihat pada chart GBP/JPY apakah menepati dan possibilty bagi pair ini membuat retracement ke 177.99 ??





Berdasarkan chart di atas 177.99 lebih kurang 61.8% fibo atau 178.84. So yes ada possibilty yang besar price ini atau pair ini membuat retracement ke situ . Cuba lihat trendline tersebut tepat2 di situ.Tapi yang pasti 50% fibo atau 167.38 adalah suatu yang pasti. Saya sendiri menjangkakan price ini akan sampai ke sini dalam 2-3 bulan dari sekarang atau lebih cepat dari itu.

Semoga dapat sedikit gambaran.

wc.
Instaforex

Willcare Forex

FOREX ANALYSIS, FORECAST & SIGNAL