Instaforex
Instaforex

UPDATE


Ok mari kita beranalisa semula...kemana GBP/JPY ini akan pergi....

saya percaya bagi mereka yg faham mengenai concept S/R akan memanfaatkan sebaik mungkin bila mana post saya sebelum ini price tersebut break dan closed bawah 50 ema pada tf4H. Price keluar dari area ranging dan meneruskan bearish trendnya bila support(strong support 50 ema itu pecah).

Melihatkan keadaan sekarang ini saya melihat price ini telah drop dari level dan area 147.56 ke low 137.07(1049 pip) dan saya melihat semalam price ini telah membuat retrace ke 140.88 hampir dengan 38.2% fibo setelah digagalkan pada strong resistant (line hijau dan hijau putus-putus).

Sekiranya anda perhatikan betul-betul kedudukan Support line merah ini pada tf1H ini adalah sama dengan tf4H dan daily chart.

Ini adalah strong support yang perlu price ini kalahkan sekiranya ingin pergi jauh ..Memang menjadi kebiasaanya sifat price ini bila sudah naik atau jatuh dengan banyak akan sampai pada satu tahap dan keadaan dimana akan terjadinya ranging di situ ...Maksudnya break pada upper line akan membawa price ini untuk membuat retracement ke 38.2% fibo dan 50% fibo atau 141.08 dan 142.32. Manakala break pada support akan membawa price ini meneruskan test low balik pada 137.07 seterusnya kita akan melihat area atau level 136.03, 135.49 dan 134.72

cuma yg ingin saya katakan di sini ..........major trend bearish, weekly bearish, monthly bearish dan saya juga tidak menolak perlunya retracement sebelum meneruskan bearish trend. Apa-apapun saya memegang concept trade what we seen not what we think ..jangan lawan trend dan ikut trend...!!
Instaforex

Willcare Forex

FOREX ANALYSIS, FORECAST & SIGNAL