Instaforex
Instaforex

KEMANA PAIR GBP/JPY



Di sini saya lampirkan chart tf4H(atas). Kalau anda masih ingat minggu lepas saya ada memaparkan chart ini. Di mana keadaan ini adalah mirip keadaan yang terjadi sebelumnya. Cuba anda perhatikan chart di atas betul2. Kalau keadaan tidak berubah dan support trendline daily pada 143.50 tidak dapat bertahan sebagai good support maka kita akan melihat price akan menguji balik support ini seterusnya akan menguji support atau trendline pada weekly chart yang mana sebelum ini telah teruji kekuatanya sebagai strong resistant dimana saya pasti resistant ini akan berfungsi pula sebagai support. Strong support ini ialah pada 141.70/50 atau dekat2 dengan TL kuning pada tf4H di atas atau 78.6% fibo(141.53) dari 138.99-150.87. Sekiranya price ini sampai di sini di sinilah saya akan buy dan buy dan buy untuk target pada rally 38.2% fibo pada 155.87 sebelum retrace dan kemudian heading balik untuk rally 50% fibo ke 167.32 dan 61.8% fibo(178.77) pada upper trendline pada weekly chart.

di bawah ialah weekly chart dimana saya menandakan strong support yg mana akan menjadi zone untuk strong reversal pada bagi rally weekly dan monthly retracement ke 155.87, 167.32 dan 178.77

Instaforex

Willcare Forex

FOREX ANALYSIS, FORECAST & SIGNAL